POLITYKA PRYWATNOŚCI FIRMY PODOLOGIA.pl ORAZ POLITYKA COOKIES I PRZETWARZANIA DANYCH NA STRONACH INTERNETOWYCH
Polityka prywatności firmy PODOLOGIA.pl (dalej „Administrator”) określa rodzaj i zakres zbieranych danych osobowych osób nawiązujących z Administratorem szerokorozumiane relacje kontaktowe lub biznesowe (zwani dalej jako „Klienci”, bez względu na to, czy skorzystają z oferty usług czy produktów z oferty Administratora) oraz sposób postępowania z nimi, zgodne z przepisami prawa polskiego i europejskiego oraz pozostałymi dobrymi praktykami, zapewniającymi bezpieczeństwo danych, poufność, dostępność, spójność i przejrzystość prowadzonych działań. Polityka prywatności obejmuje najważniejsze informacje dotyczące przetwarzania danych, zgodne z zapisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: „RODO”). W Polityce prywatności określono również zasady korzystania z plików Cookies.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Podologia.pl Sp. o.o. z siedzibą w Szczecinie, przy ul. Monte Cassino 36/11, 70-465 Szczecin wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie pod nr KRS 0000395094, NIP: 8513152558, REGON: 321073097, adres e-mail: mb@podologia.pl, tel.+48 721143200 dalej (‘Administrator’).
- Dane kontaktowe dotyczące Polityki Prywatności: Marcelina Bitenc-Jasiejko, mb@podologia.pl, tel. 721 143 200
- W przypadkach prowadzenia działań wspólnie z innym podmiotem jednocześnie zbierającym i przetwarzającym dane lub korzystając z jego infrastruktury, w oparciu o odrębnie określone Zasady Prywatności, Administrator i taki podmiot są współadministratorami Państwa danych osobowych. Polityka prywatności takiego współadministratora jest określona i przekazana odrębnie.
- W przypadkach kiedy PODOLOGIA.pl sp. z o.o. przetwarza dane w imieniu innego podmiotu, które te dane przekazał, informacje o przetwarzaniu przekazuje administrator takich danych, czyli podmiot które je od Państwa pozyskał.
- W celach niezbędnych dla realizacji usług i wymogów prawnych, minimalna (niezbędna do prawidłowego wywiązania się z obowiązków) ilość danych osobowych przekazywana jest podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora, na podstawie zawartych umów, w których zawarte są zasady przetwarzania powierzonych danych, zapewniające ich bezpieczeństwo i poufność. Przykłady: firmy świadczące usługi pocztowe i kurierskie, dostawcy usług IT, dostawcy oprogramowania do prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej, banki, zakłady ubezpieczeń, inne instytucje finansowe i płatnicze; podmioty archiwizujące i niszczące dokumenty; kancelarie prawne, notarialne, radcowskie, firmy świadczące usługi doradcze i audytorskie, podmioty publiczne i inne, uprawnione do kontroli usług oferowanych przez Administratora, itp.
- Administrator, standardowo nie prowadzi zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych (w tym profilowania) w sposób, który mógłby skutkować podejmowaniem decyzji wywołujących skutki prawne lub w istotny sposób wpływających na sytuację osób, których dane przetwarza. Gdyby miała zajść taka sytuacja, Administrator zapewni, że takie przetwarzanie odbędzie się wyłącznie na podstawie zgody wyrażonej w odrębnym oświadczeniu.
- Działalność Administratora dopuszcza współpracę z podmiotami spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym potencjalnie powierzy Państwa dane. Administrator dopuszcza do współpracy podmioty zachowujące najwyższe standardy bezpieczeństwa danych, a współpraca taka, w zakresie przetwarzania danych, musi być oparta o umowę transferową zawierającą o tzw. Standardowe Klauzule Umowne, nakładając na ten podmiot odpowiednie gwarancje bezpieczeństwa zgodne z RODO.
II. UPRAWNIENIA KLIENTÓW ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH
- Klientowi, w zakresie jego danych, przysługuje prawo do:
- Dostępu do danych i uzyskania ich kopii
- Poprawiania (sprostowania) danych
- Usunięcia danych
- Ograniczenia przetwarzania danych
- Wniesienia sprzeciwu do przetwarzania danych
- Przenoszenia danych wraz z uzyskaniem danych w formie ustrukturyzowanego formatu dostosowanego do odczytu maszynowego lub dyspozycją do przekazania danych bezpośrednio do innego wskazanego podmiotu
- Cofnięcia zgody na przetwarzanie, jeśli wcześniej była wyrażona
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego), w przypadku stwierdzenia, że dane są przetwarzane niezgodnie z prawem
Szczegóły dotyczące prawa Klientów, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
III. POZYSKIWANIE DANYCH I CELE ICH PRZETWARZANIA, OKRES PRZECHOWYWANIA – INFORMACJE OGÓLNE
Rodzaj, zakres i pozyskiwanych danych, cele ich przetwarzania oraz sposób postępowania z danymi, różnią się w zależności od szerokorozumianej charakterystyki relacji z Państwem.
Nadrzędnie, zasady postępowania z danymi, w szczególności formalnie wymagany czas przechowywania, określają odrębne przepisy prawa, a także okresy upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń, skarg, reklamacji i innych sytuacji określonych przepisami prawa lub umowami z Klientem.
Jeżeli warunki określone w zdaniu poprzedzającym nie znajdują uzasadnienia, Klientowi zawsze przysługuje prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych i żądania do ich usunięcia, o ile nie jest to sprzeczne z prawnym interesem Administratora lub obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa.
Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach wskazanych w treściach odrębnych zgód (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
W każdym przypadku, pozyskane dane będą wykorzystywane do realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadnionych interesach Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
Zgodnie z dobrymi praktykami RODO, dane zbędne w świetle interesu prawnego lub biznesowego Administratora, po zakończeniu celu ich przetwarzania, są usuwane.
Z chwilą zakończenia działalności Administratora, przechowywanie danych ograniczone zostanie wyłącznie do celów wynikających z przepisów prawa.
IV. POZYSKIWANIE DANYCH I CELE ICH PRZETWARZANIA, OKRES PRZECHOWYWANIA – INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Poniżej zestawiono informacje szczegółowe, uzależnione od relacji Klientów z Administratorem, z zastrzeżeniem, że szczegółowy czas przechowywania i przetwarzania wynika zawsze z zasad wskazanych w informacjach ogólnych, wymienionych wcześniej. Dodatkowo, polityka przetwarzania danych na stronach internetowych została uzupełniona w dalszej części w sekcji: PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH NA STRONACH INTERNETOWYCH ADMINISTRATORA
Osoby potencjalnie zainteresowani ofertą Administratora, np.:
- Odwiedzający Strony Internetowe,
- Nadawcy wiadomości e-mail;
- Osoby kontaktujące się z Administratorem telefonicznie/SMS-em/innymi komunikatorami głosowymi lub video-głosowymi;
- Nadawcy korespondencji pocztowej;
- Uczestnicy rozmów bezpośrednich podczas spotkań.
Źródło danychStrony Internetowe (dalej Portale) prowadzone przez Administratora W tym również Sklep Internetowy oraz Portal Edukacyjny Informacje przekazane przez kontakt bezpośredni – podane w wiadomości e-mail, SMS, list tradycyjny, podczas rozmowy bezpośredniej lub telefonicznej (po uprzednim wyrażeniu zgody na przetwarzane przez Administratora) Videokonferencje (np. z zastosowaniem usługi Zoom Video Communications, Inc., Teams, itp.)Zakres danychDane podane przez Klienta w formularzu kontaktowym wypełnionym w Portalu, wiadomości e-mail, SMS, MMS, innej korespondencji lub podczas rozmowy; najczęściej:- Imię i Nazwisko
- nr telefonu
- adres e-mail
- dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- oraz w przypadku videokonferencji
- adres IP i dane techniczne urządzenia,
- nagrania audio, wideo lub czaty tekstowe (jeśli rejestrowane).
Cel przetwarzania i podstawa RODOMarketing własnych produktów i usług poprzez następujące formy komunikacji, zwany dalej jako Marketing: newsletter (mailowa wysyłka biuletynu informacyjnego), rozmowy głosowe (marketing telefoniczny), wysyłka informacji handlowych (poprzez e-mail) wysyłka informacji handlowych (poprzez SMS/MMS)/inne komunikatory, wysyłka materiałów marketingowych w formie drukowanej (wysyłka pocztowa lub kurierska), ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, sporządzanie statystyk celem poprawy efektywności działań i jakości świadczonych usługart. 6 ust. 1 lit. f RODOAdministrowanie Portalami, w tym świadczenie w ramach Portali usług w drodze elektronicznej, obsługi skarg, reklamacji a także realizacji prawa Klientów do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Portali; rozpatrywanie zgłoszeń dotyczących uzyskania statusu partnera Administratora; zawarcie lub realizacja umów zawieranych z Administratorem Zapewnienie funkcjonalności strony internetowej i ułatwienia korzystania z serwisu (szczegóły dotyczące plików cookie są opisane w dalej)art. 6 ust. 1 lit. b RODORejestracja videokonferencji– audio, wideo, czatówart. 6 ust. 1 lit. a RODO
Klienci zainteresowani ofertą Sklepu Internetowego Administratora lub z niej korzystający, np.
- Osoby rejestrujące konto w sklepie internetowym Administatora;
- Klienci Sklepu Internetowego
Źródło danychKonto użytkownika Sklepu InternetowegoZakres danychDane podane przez Klienta przy rejestracji konta:- Login
- Imię i Nazwisko
- nr telefonu
- adres e-mail
- dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- adres korespondencyjny
- nr konta bankowego (w przypadku zwrotów)
Cel przetwarzania i podstawa RODOMarketing; identyfikacja Klientów; kontakt i wymiana informacji z Klientem w związku z realizacją zamówienia; dostawa towarów,art. 6 ust. 1 lit. f RODOAdministrowanie portalem (Sklepem Internetowym), w tym świadczenie w ramach Portalu usług w drodze elektronicznej, obsługa skarg, reklamacji a także realizacja prawa Klientów do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Portalu; założenie, utrzymanie oraz usunięcie konta użytkownika Sklepu Internetowego; realizacja zamówienia złożonego przez Sklep Internetowyart. 6 ust. 1 lit. b RODO.art. 6 ust. 1 lit. b RODORealizacja ustawowego obowiązku wynikającego z prawa podatkowego, w tym wystawienie, rozliczenia i przechowywania faktur VAT, rachunków lub innych dokumentów dotyczących sprzedaży towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego.art. 6 ust. 1 lit. c RODO
- Klienci Administratora w ramach Umowy Współpracy Partnerskiej (dalej Partnerzy i Kadra Partnerów)Źródło danychDane podane w Umowie Współpracy wraz z załącznikami Dane osób upoważnionych (Kadry Partnera) do realizacji Umowy wprowadzone przez Partnera do systemu myPODOLOGIAZakres danych
- Imię i Nazwisko
- nr telefonu
- adres e-mail
dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- adres korespondencyjny, dane teleadresowe miejsca realizacji usług wynikających z Umowy
- nr konta bankowego (w przypadku zwrotów)
Cel przetwarzania i podstawa RODOAdministrowanie systemem myPODOLOGIA; Komunikacja umożliwiająca prawidłową realizację Umowy Realizacja zamówieńart. 6 ust. 1 lit. b RODO, art. 6 ust. 1 lit. f RODO (dotyczy Kadry Partnera)Promocja Partnerów poprzez umieszczenie danych teleadresowych ich placówki na wybranych Portalach Administratoraart. 6 ust. 1 lit. a RODO (dotyczy Kadry Partnera)Realizacja ustawowego obowiązku wynikającego z prawa podatkowego, w tym wystawienie, rozliczenia i przechowywania faktur VAT, rachunków lub innych dokumentów dotyczących sprzedaży towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowegoart. 6 ust. 1 lit. c RODO
Klienci korzystający z oferty edukacyjnej lub walidacyjnej Administratora: realizowanej w zakresie prowadzonej wyodrębnionej placówki kształcenia ustawicznego i innych aktywnościach edukacyjnych oraz wydarzeń, np. osoby rejestrujące się na kursy, konferencje, spotkania edukacyjne (realizowane w formie online lub stacjonarnie)
Źródło danychKonto użytkownika w Portalu Edukacyjnym; Korespondencja zawierające dane osobowe KlientaZakres danychDane podane przez Klienta przy rejestracji konta:- Dane personalne:
- Imię i Nazwisko
- PESEL lub w przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL – nazwa i numer dokumentu potwierdzającego jej tożsamość
- Data i miejsce urodzenia
- Adres zamieszkania
- Obszar zamieszkania (czy wiejski czy miejski)
- Nr noszonego obuwia
- Nazwa profilu w serwisie Facebook
Cel przetwarzania i podstawa RODODane personalne służą prawidłowemu przygotowaniu, przebiegu i zakończenia kursu, zgodnie z regulacjami prawnymi kształcenia ustawicznego, w formach pozaszkolnych Dane osobowe są niezbędne do realizacji postanowień regulaminów kursów i wydarzeń; Nr obuwia jest istotny w przypadku, gdy w materiałach szkoleniowych Klient powinien otrzymać elementy dostosowane do jego stopy; Preferowany kontakt za pomocą Messenger wiąże się z posiadaniem przez Klienta profilu w serwisie Facebook (nie jest to wymóg obligatoryjny)art. 6 ust. 1 lit. b RODOZakres danychDane podane przez Klienta przy rejestracji konta:- Login
- Dane Podstawowe:
- Imię i Nazwisko
- nr telefonu
- adres e-mail
- dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- adres korespondencyjny
- nr konta bankowego
- oraz w przypadku wydarzeń on-line,:
adres IP i dane techniczne urządzenia, nagrania audio, wideo lub czaty tekstowe (jeśli rejestrowane).
Cel przetwarzania i podstawa RODOIdentyfikacja uczestników wydarzeń edukacyjnych, w tym sporządzenie listy uczestników, obsługi zgłoszeń, organizacja; kontakt i wymiana informacji z Klientem w związku z działaniem edukacyjnym, wysyłka materiałów pokonferencyjnych lub szkoleniowych oraz poszkoleniowychart.art. 6 ust. 1 lit. f RODOrealizacja ustawowego obowiązku wynikającego z prawa podatkowego, w tym wystawienie, rozliczenia i przechowywania faktur VAT, rachunków lub innych dokumentów dotyczących sprzedaży towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowegoart. 6 ust. 1 lit. c RODOPublikacja wizerunku uczestników wydarzeń w relacjach umieszczanych w socialmediach, filmach reklamowych i innych narzędziach służących działaniom promocyjnym i informacyjnym Rejestracja kursów realizowanych w trybie on-line – audio, wideo, czatówart. 6 ust. 1 lit. a RODO
- Instruktorzy, trenerzy, asystenci aktywności edukacyjnych organizowanych przez Administratora (dalej „Instruktorzy” Źródło danychDane podane przez InstruktoraZakres danych
- Imię i Nazwisko
- Wykształcenie
- Doświadczenie zawodowe (w zakresie dotyczącym aktywności edukacyjnej)
- Zdjęcie
- nr telefonu
- adres e-mail
- dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- adres korespondencyjny
- nr konta bankowego (w przypadku zwrotów)
Cel przetwarzania i podstawa RODOPublikacja informacji o Instruktorze na wybranych Portalach Administratoraart. 6 ust. 1 lit. a RODORealizacja ustawowego obowiązku wynikającego z prawa podatkowego, w tym wystawienie, rozliczenia i przechowywania faktur VAT, rachunków lub innych dokumentów dotyczących sprzedaży towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowegoart. 6 ust. 1 lit. c RODO
- Inni Klienci, Kontrahenci, dostawcy i osoby wyznaczone do realizacji Umów Źródło danychDane podane w Umowach oraz w ramach ich realizacjiZakres danych
- Imię i Nazwisko
- nr telefonu
- adres e-mail
- dane prowadzonej działalności gospodarczej (jeśli dotyczy)
- adres korespondencyjny, dane teleadresowe miejsca realizacji usług wynikających z Umowy
- nr konta bankowego (w przypadku zwrotów
Cel przetwarzania i podstawa RODORealizacja umowy z Kontrahentem, Klientemart. 6 ust. 1 lit. b RODODziałania związane z realizacją umowy z ramienia Kontrahenta; Klientaart. 6 ust. 1 lit. f RODORealizacja ustawowego obowiązku wynikającego z prawa podatkowego, w tym wystawienie, rozliczenia i przechowywania faktur VAT, rachunków lub innych dokumentów dotyczących sprzedaży towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowegoart. 6 ust. 1 lit. c RODO
- Klienci korzystający ze wsparcia technicznego na odległość Źródło danychDane podane do identyfikacji przez Klienta oraz dane urządzenia rejestrowane podczas sesji zdalnego połączenia (w zakresie ustalonym przez Klienta)Zakres danych
- identyfikator urządzenia (ID w programie do obsługi zdalnej ),
- adres IP,
- dane wyświetlane na ekranie urządzenia podczas sesji zdalnej (np. pulpit, otwarte aplikacje),
- dane techniczne dotyczące urządzenia (np. system operacyjny, konfiguracja sprzętu).
Cel przetwarzania i podstawa RODOIdentyfikacja urządzenia Klienta, świadczenie wsparcia technicznego, diagnozowanie i rozwiązywanie zgłoszonych problemówart. 6 ust. 1 lit. a RODO
- Użytkownicy mediów społecznościowych Źródło danychDane udostępnione na profilach Użytkowników w różnych serwisach mediów społecznościowychZakres danychDane udostępnione na profilu UżytkownikaCel przetwarzania i podstawa RODOProwadzenie profilu firmowego Marketing Komunikacja dotycząca obsługi Klientów Prowadzenie statystyk umożliwiających ewaluację podejmowanych działań w mediach społecznościowychart. 6 ust. 1 lit. f RODO
Dodatkowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych z fanpagów i usług powiązanych, korzystających z infrastruktury Meta Platforms Ireland Limited, opracowano w formie szczegółowej Polityki Prywatności, dostępnej pod adresem: Polityka-Prywatnosci-META-PLATFORMS.pdf
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH NA STRONACH INTERNETOWYCH ADMINISTRATORA
Pliki Cookie
Automatycznie gromadzimy wyłącznie dane zawarte w tzw. plikach Cookies (dalej Cookies). Są to niewielkie pliki tekstowe zawierające dane informatyczne przechowywane w urządzeniach użytkowników, które przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. „Cookies” pozwalają m.in. wyświetlać strony internetowe dostosowane do indywidualnych preferencji i zawierają najczęściej adres strony internetowej, czas przechowywania na urządzeniu użytkownika oraz własny unikatowy identyfikator.
Stosujemy Cookies sesyjne (tymczasowe) oraz stałe. Cookies sesyjne przechowywane są na urządzeniu użytkownika do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej.
Z kolei „Cookies” stałe przechowywane są przez zdefiniowany czas, który określany jest parametr zawarty w pliku „Cookies”.
Informacji zawartych w plikach „Cookies” używamy w celu m.in do udostępniania różnego rodzaju narzędzi i funkcjonalności strony internetowej oraz w celu gromadzenia ogólnych danych statystycznych. To pozwala nam identyfikować sposób korzystania użytkowników ze strony internetowej i daje możliwość ulepszania jej budowy oraz zawartości. Podkreślamy, że dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „Cookies” są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Uniemożliwiają również personalną identyfikację użytkownika. Konfiguracja systemu umożliwiająca korzystanie z plików Cookies oznacza zgodę na przechowywanie przez Administratora informacji wspomnianych powyżej, zgodnie z art. 399 ust. 2 ustawy z dnia z dnia 9 sierpnia 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące „Cookies” oraz dokonać ich ręcznego usunięcia. Właściwe informacje o obsłudze plików „Cookies” oraz możliwych konfiguracjach dostępne są w ustawieniach przeglądarek, zależnie od rodzaju przeglądarki.
Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików „Cookies” oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
Nazwa przeglądarki | Porady dotyczące zmiany ustawień dotyczących Cookies |
Chrome | |
Firefox | |
Internet Explorer | |
Opera | |
Safari | |
Microsoft Edge | |
Android | |
Safari (iOS) | |
Windows Phone |
Na Stronach Internetowych Administratora, wykorzystywane są cztery następujące typy plików Cookies:
„NIEZBĘDNE” – umożliwiają korzystanie z kluczowych funkcji Stron, takich jak uwierzytelnianie w usługach wymagających logowania czy zapewnianie bezpieczeństwa, np. wykrywanie prób nadużyć związanych z uwierzytelnianiem. Są one niezbędne dla prawidłowego działania witryny. Pliki te nie zawierają danych pozwalających na identyfikację użytkowników.
„ANALITYCZNE” – pozwalają na zbieranie danych dotyczących sposobu korzystania ze Stron, takich jak liczba odwiedzin, źródła ruchu czy współczynnik odrzuceń. Dzięki nim możliwe jest lepsze zrozumienie interakcji użytkowników z witryną i doskonalenie jej funkcjonalności.
„FUNKCJONALNE” – umożliwiają zapamiętywanie ustawień wybranych przez użytkownika, takich jak język, region, preferowany rozmiar czcionki czy wygląd strony. Te pliki wspierają także dodatkowe funkcje, takie jak udostępnianie treści w mediach społecznościowych czy zbieranie opinii.
„REKLAMOWE” – służą do personalizacji treści reklamowych w oparciu o zainteresowania użytkownika oraz analizowania efektywności kampanii reklamowych. Umożliwiają dostarczanie reklam dopasowanych do wcześniejszej aktywności użytkownika na stronie.
„BEZ KATEGORII” – Inne pliki cookie bez kategorii to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w żadnej kategorii.
Jeżeli Strony wykorzystują Cookies inne niż „NIEZBĘDNE”, szczegółowe informacje dotyczące ich celów oraz czasu przetwarzania dostępne są w panelu ustawień plików cookie. Użytkownik ma możliwość wyrażenia lub wycofania zgody na korzystanie z wybranych kategorii plików, otwierając panel zgód poprzez ikonę umieszczoną w lewym dolnym rogu strony internetowej.
Usługi Google
Na naszych stronach internetowych korzystamy z usług Google, opisanych poniżej, które są dostarczane przez Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) lub Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia) w przypadku użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Szwajcarii.
Szczegóły dotyczące polityki prywatności Google, można znaleźć na oficjalnej stronie serwisu: https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=de
Google Analytics
Google Analytics służy do analizy ruchu na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu zbieramy dane statystyczne, takie jak liczba odwiedzin, czas spędzony na stronie, źródła ruchu czy preferencje użytkowników dotyczące korzystania z naszej witryny. Informacje te pomagają nam ulepszać funkcjonalność strony oraz dostosowywać ją do potrzeb użytkowników.
Google Analytics działa na podstawie plików cookie, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika. Dane zbierane przez Google Analytics obejmują między innymi adres IP, ale w ramach tej usługi jest on anonimizowany (tzw. maskowanie IP), co oznacza, że nie możemy przypisać go do konkretnej osoby.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Google Analytics można znaleźć w polityce prywatności Google https://support.google.com/analytics/answer/6004245?sjid=14077609542520768479-EU
Jeśli chcesz zrezygnować z działania Google Analytics na swojej przeglądarce, możesz skorzystać z narzędzia do blokowania tej usługi, dostępnego pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Google Tag Manager
Google Tag Manager to narzędzie służące do zarządzania tagami na stronie internetowej, które umożliwia integrację oraz kontrolę różnych skryptów i usług, takich jak Google Analytics. Sam Google Tag Manager nie zbiera danych osobowych użytkowników – pełni jedynie funkcję pomocniczą, ułatwiającą wdrażanie narzędzi analitycznych i marketingowych.
Przetwarzanie danych przez Google
Polityka prywatności Google opisuje, w jaki sposób Google postępuje z danymi osobowymi użytkowników, którzy korzystają z usług Google, w tym z Menedżera tagów Google.
Dane zebrane za pośrednictwem Google Analytics i zarządzane za pomocą Google Tag Manager mogą być przekazywane i przechowywane na serwerach Google w Stanach Zjednoczonych. Google zobowiązuje się do przestrzegania przepisów wynikających z regulacji międzynarodowych, takich jak Standardowe Klauzule Umowne (SCC), aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Użytkownik ma prawo zrezygnować z wykorzystania plików cookie, które są wykorzystywane przez Google Analytics, za pomocą ustawień przeglądarki lub za pośrednictwem panelu zgód na pliki cookie dostępnego na naszej stronie.
Google reCAPTCHA
Aby chronić formularze znajdujące się na naszej stronie przed nadużyciami, w niektórych przypadkach stosujemy rozwiązanie Google reCAPTCHA. Narzędzie to umożliwia sprawdzenie, czy dane wprowadzone do formularza pochodzą od człowieka, czy też zostały wpisane przez system automatyczny.
Jeśli funkcja anonimizacji IP jest aktywna, Google skraca Twój adres IP w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz innych krajach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wyjątkowo pełen adres IP może być przesłany na serwery Google w Stanach Zjednoczonych, gdzie zostanie skrócony. Przesyłane dane, w tym adres IP, są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji usługi reCAPTCHA.
Mapy Google
W przypadku stron zawierających sekcję kontaktową może dochodzić do przetwarzania orientacyjnej lokalizacji użytkownika na podstawie jego adresu IP. Dane te mogą być wykorzystywane w celu wskazania ofert lub punktów znajdujących się w pobliżu danej lokalizacji, na przykład miejsc organizacji kursów.
YouTube
Na naszej stronie internetowej osadzane są filmy z platformy YouTube, co wiąże się z wykorzystaniem plików Cookies. Te pliki przechowują ustawienia użytkownika dotyczące preferencji odtwarzacza wideo w przypadku osadzonych materiałów wideo.
YouTube, będący częścią Google, stosuje się do zasad zawartych w Polityce prywatności Google, dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/privacy
YouTube umożliwia również użytkownikom personalizowanie ustawień prywatności za pośrednictwem strony „Twoje dane w YouTube”, która jest dostępna pod adresem: https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/. Strona ta pozwala na dostosowanie preferencji dotyczących historii wyszukiwania i oglądania oraz na kontrolę nad tym, jakie informacje są zapisywane i używane w celu poprawy doświadczeń użytkownika.
Pozostałe narzędzia i wtyczki:
Microsoft Clarity
Microsoft Clarity to narzędzie analityczne, które umożliwiające zbieranie danych o interakcjach użytkowników z naszą stroną, m.in. obserwować ruchy czy kliknięcia kursora, przewijanie podstron. Dzięki temu wprowadzać usprawnienia. Szczegóły dotyczące prywatności w Microsoft Clarity można znaleźć na stronie dostawcy usługi: https://privacy.microsoft.com/en-US/privacystatement
Wtyczki Facebook i Instagram
Na naszej stronie wykorzystujemy wtyczki społecznościowe dostarczane przez Meta Platforms Ireland Ltd. , graficznie oznaczonych ikonami wg oficjalnie udostępnionych przez właściciela, wzorów. Podczas korzystania z naszej strony, na której znajduje się taka wtyczka, Twoje urządzenie automatycznie łączy się z serwerami Meta Platforms. W ten sposób, jako współadministrator, może uzyskać dane o Twojej aktywności na naszej stronie, w tym Twój adres IP. Jeśli jesteś zalogowany na swoim koncie Facebook lub Instagram, może on przypisać te dane do Twojego profilu. Aby tego uniknąć, przed odwiedzeniem naszej strony z wtyczką, użytkownik powinien wylogować się z serwisu Facebook i Instagram oraz wyczyścić pliki Cookies.
Aby dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu danych przez Meta Platforms Ireland Ltd, zapoznaj się z polityką prywatności serwisu: https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
Piksel Facebooka
Na naszej stronie stosujemy także piksel Facebooka, który umożliwia analizę skuteczności reklam na tej platformie. Dzięki pikselowi możemy śledzić, jakie działania podejmują użytkownicy po kliknięciu reklamy i odwiedzeniu naszej strony. Dane są zbierane anonimowo i nie pozwalają nam na identyfikację konkretnego użytkownika.
Aby dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu danych przez Facebook, zapoznaj się z polityką prywatności serwisu: https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z Państwa danymi oraz polityką ich prywatności, zachęcamy do kontaktu z Administratorem:
Marcelina Bitenc-Jasiejko, mb@podologia.pl, tel. 721 143 200
Data aktualizacji: 1-02-2025