fizjoterapia – podologia – pielęgniarstwo – leczenie – trening

Największa w polsce sieć Placówek medycznych
i sportowo-medycznych

Indywidualne wkładki ortopedyczne

INDYWIDUALNE WKŁADKI ORTOPEDYCZNE to produkty opracowywane i indywidualizowane dla potrzeb konkretnego Pacjenta. Ich produkcja poprzedzona jest szczegółowym badaniem stóp, w oparciu o autorskie szkolenie PODOLOGIA.pl. Zadaniem wkładek indywidualnych u dorosłych jest ustawienie stóp, kolan w pozycji prawidłowej, zmniejszenie bolesności ,odciążenie miejsc najbardziej przeciążonych, stworzenie komfortu i wygody chodzenia.U dzieci dobrze dopasowane wkładki indywidualne są skuteczną pomocą w korekcji wad stóp, kolan i kręgosłupa. Zadaniem ich jest prawidłowe ustawienie całego organizmu. Takie ustawienie daje możliwość prawidłowego rozwoju całego aparatu ruchu. Zabezpiecza przed problemami bólowymi w wieku dorosłym. Bo niezauważone i w porę nieskorygowane wady nasilają się w miarę dorastania i dojrzewania młodego organizmu co w konsekwencji prowadzi do bolesnych niewydolności, a także do trwałych zniekształceń. Dzięki wkładkom zmieniamy napięcie mięśniowe w takim stopniu, że niwelujemy nawet bóle kręgosłupa szyjnego.

Skontaktuj się z nami i poznaj atrakcyjne warunki redystrybucyjne!

STABILITY STANDARD to wkładka płytko-korytkowa. Zatoka piętowa w STABILITY STANDARD stabilnie przytrzymuje piętę powodując bardzo dobrą stabilizację tyłostępu.

ZASTOSOWANIE:

• Koślawość i szpotawość stępu i kolan,
  • Płaskostopie podłużne i poprzeczne, stopa wydrążona podparcie obu sklepień stóp (podłużnego i poprzecznego),
  • Skrót kończyny: wyrównania długości kończyn dolnych,
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa: zastosowanie dodatkowych odciążeń i amortyzacji.

STABILITY EXTRA to wkładka głęboko korytkowa, która stabilnie przytrzymuje piętę skutecznie korygując tyłostęp. Podpiera sklepienie podłużne i poprzeczne, które jest indywidualnie dostosowywane do potrzeb pacjentów.

• Stopa płasko-koślawa,
  • Stopa wymagająca przywrócenia funkcjonalności: niestabilność, osłabienie struktur mięśniowo –więzadłowych,
  • Skrót kończyny: wyrównania długości kończyn dolnych,

STABILITY SPECIAL to wkładka wykonywana przez elementy (podobnie jak ELEGANCE), która stabilizuje (podpiera) łuk podłużny oraz piętę.

• Skrót kończyny: wyrównania długości kończyn dolnych,

ELEGANCE to wkładka ortopedyczna, która znajduje zastosowanie w profilaktyce wad stóp i kolan oraz korekcji wad średniego oraz niskiego stopnia.

• Płaskostopie podłużne i poprzeczne,
  • Stopa wydrążona,
  • Bolesność stóp,
  • Zapalenie rozcięgna podeszwowego,
  • Wyrównanie kończyn,
  • Korekcja koślawości i szpotawości stępu oraz kolan,
  • Zniekształcenia palców (np. hallux valgus, młotkowatość, szponiaste)
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa.

ELEGANCE KOMFORT to wkładka ortopedyczna typu ELEGANCE, w której dodatkowo dodano materiał odciążający w miejscach przeciążonych i bolesych, w celu poprawienia komfortu chodzenia oraz w przeciwdziałaniu zespołom bólowym stóp i bolesnym zmianom skórnym, np. odciski.

• Bolesności punktowe (np. głowa kości śródstopia, V kość śródstopia),
  • Bolesności obszarów (np. pięta, przodostopie),
  • Dynamiczne przeciążenia, w których amortyzować chcemy uderzenia / wstrząsy.

ELEGANCE THIN to wkładka ortopedyczna, która znajduje zastosowanie w profilaktyce wad stóp
w obrębie przodostopia, z dodatkową opcją korekcji stępu.ZASTOSOWANIE:

• Płaskostopie poprzeczne,
  • Hallux valgus
  • Bolesność stóp,
  • Zniekształcenia palców (np. hallux valgus, młotkowatość)
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa,
  • Korekcja niewielkich zmian ustawienia stępu.

ELEGANCE THIN KOMFORT to wkładka ELEGANCE THIN, w której dodatkowo zastosowano elementy odciążające oraz amortyzujące.

ZASTOSOWANIE:

• Bolesnościach punktowych (np. głowa kości śródstopia, V kość śródstopia)
  • Bolesnościach obszarów (np. pięta, przodostopie),
  • Dynamiczne przeciążenia, w których amortyzować chcemy uderzenia / wstrząsy.

SPECIAL to wkładki ortopedyczne, przeznaczone dla stóp z dużymi problemami: stopa zniekształcona, z zespołami bólowymi, wrażliwa, zagrożona zespołem stopy cukrzycowej. Dedykowana również osobom z nadwagą i otyłością.

ZASTOSOWANIE:

• Stopy obolałe i wrażliwe – zastosowanie wysokiej jakości miękkich materiałów zapewniających uczucie miękkości, komfortu,
  • Stopa zagrożona zespołem stopy cukrzycowej: zastosowanie dodatkowych elemetów odciążeniowych w miejscach najbardziej przeciążonych, z tendencją do powstawania ran,
  • Koślawość i szpotawość zastosowanie korekcji (podparcia),
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa: korekcja ustawienia stopy.

REUMATIC SPECIAL to wkładki przeznaczone dla stóp z zespołami bólowymi, przy jednoczesnej
konieczności zabezpieczenia przed powstawaniem zniekształceń.ZASTOSOWANIE:

• Stopa dotknięta zespołem bólowym: zastosowanie dodatkowych elementów odciążających dających uczucie miękkości,
    w miejscach najbardziej przeciążonych,
  • Koślawość i szpotawość: zastosowanie korekcji (podparcia), z uwzględnieniem potrzeb stopy wrażliwej,
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa: korekcja ustawienia stopy,
  • RZS.

SUPER SPECIAL to miękkie wkładki ortopedyczne wykonywane techniką próżniową, według odlewu gipsowego, dzięki czemu są idealnie dopasowane do stopy. Znalazły również zastosowanie w amputacjach częściowych stopy. SUPER SPECIAL umożliwiają odciążenie i zabezpieczenie miejsc dotkniętych ranami, odciskami, innymi zmianami skórnymi.

• Stopy znacznie zniekształcone
  • Stopy obolałe i wrażliwe, z ranami i po częściowych amputacjach – idealne dopasowanie do kształtu stopy, zastosowanie odciążeń w miejscach dotkniętych ranami,
  • Płaskostopie podłużne i poprzeczne, stopa wydrążona – podparcie obu sklepień stóp (podłużnego i poprzecznego), z uwzględnieniem potrzeb stopy wrażliwej,
  • Zespoły bólowe stóp. kolan, kręgosłupa: korekcja ustawienia stopy.

SUPER SPECIAL JUNIOR to wkładka odlewowa, najwyższej twardości, która stabilnie przytrzymuje
dostosowywane do potrzeb pacjentów.ZASTOSOWANIE:

• Skrót kończyny: wyrównania długości kończyn dolnych,

ALFA SPORT to miękkie amortyzujące wkładki ortopedyczne dla sportowców, idealnie dopasowane do stopy poprzez wykonanie ich metodą próżniową, bezpośrednio z wycisku stopy. Zastosowanie różnej twardości materiałów wysokiej jakości oraz ich dobór i łączenie zgodnie z potrzebami stóp umożliwia korekcję ustawienia stopy oraz optymalnie rozkłada obciążenie co pozytywnie wpływa motorykę całej postury.

ZASTOSOWANIE:

• Sportowcy i osoby aktywne – amortyzacja pięty, dostosowanie odciążeń i amortyzacji do rodzaju uprawianego sportu,
  • Koślawość i szpotawość: zastosowanie korekcji (podparcia),
  • Zespoły bólowe stóp, kolan, kręgosłupa: zastosowanie dodatkowych odciążeń i amortyzacji,
  • Zmiany skórne i rany –
    dodatkowe odciążenia w miejscach wrażliwych.

Indywidualne wkładki sensomotoryczne , które stymulują tkanki miękkie poprzez układ neurologiczny. Znajdują zastosowanie np. w korekcji wad postawy u dzieci, niwelowaniu częstych dolegliwości u sportowców czy u pacjentów z różnorodnymi zespołami bólowymi. Oparte są na technologii proprioreceptywnej stymulacji.

Wkładki sensomotoryczne PROPRIO® stosowane są u DZIECI zarówno w procesie autokorekty, jak i po 6 roku życia, przy jednoczesnej konieczności zabezpieczenia przed powstawaniem zniekształceń.

• Osoby chodzące na palcach,
  • Przy wadach i zniekształceniach stępu i kolan (szpotawość, koślawość),
  • Płaskostopie podłużne,
  • Zaburzenia neurologiczne (wzmożone / obniżone napięcie mięśniowe)
  • Stopa końska i końsko-szpotawa.

Wkładki sensomotoryczne PROPRIO® stosowane są u osób DOROSŁYCH, z zespołami bólowymi i przeciążeniowymi kręgosłupa.

ZASTOSOWANIE:

• Profilaktycznie, w celu wzmocnienia funkcji stopy, stępu, łydki,
  • W dolegliwościach bólowych w obrębie narządu ruchu,
  • W wadach stóp i kończyn dolnych oraz wyższych partii ciała (miednica, kręgosłup, barki, w tym w przypadku wzmożonego lub obniżonego napięcia mięśni),
  • Zapalenie rozcięgna podeszwowego, ostroga piętowa,
  • W zniekształceniach palców,
  • W zespołach bólowych głowy (np. migrena).

Wkładki sensomotoryczne PROPRIO® stosowane u SPORTOWCÓW, u osób po urazach sportowych i im podobnych.

ZASTOSOWANIE:

• W profilaktyce kontuzji i urazów,
  • W zespołach wzmożonego napięcia mięśni oraz zaburzeń strukturalnych w wyniku uprawiania sportu,
  • W zniekształceniach i wadach stóp oraz wyższych partii ciała,
  • W zapalenie rozcięgna podeszwowego, ostroga piętowa,
  • W zniekształceniach palców,
  • Po kontuzjach i urazach – celem stymulacji wzmocnienia/ rozluźnienia struktur mięśniowo – powięziowych (profilaktyka kontuzji „nawykowych”).

Rafał Jakacki
rj@podlogia.pl

Karolina Trąbska
kk@podologia.pl